Niet begrepen ‘(probleem) gedrag’ als indicator

Een hersenbloeding, beroerte, dementie of ontwaken uit een coma… de mensen die dit treft hebben een aandoening in de hersenen gehad. Deze aangedane hersenen reageren anders op hun omgeving dan voorheen. De informatie- of prikkelverwerking in hun brein is gewijzigd.

Cliënten ervaren de wereld ineens heel anders. Emoties spelen een grotere rol want de hersenen functioneren voornamelijk nog intuïtief. Ontbreekt een gunstige omgeving of bejegening, is ‘probleemgedrag’ het gevolg. Daarmee geven ze aan dat ze iets anders nodig hebben. Hoe of wat, zie onze cursusaanbod.

BreinPlaats-Peter Peltzer-Cursus

Scholing voor zorgprofessionals

Leren over de werking van het brein en de invloed van de omgeving

Niet begrepen ‘(probleem) gedrag’ als indicator

Een hersenbloeding, beroerte, dementie of ontwaken uit een coma… de mensen die dit treft hebben een aandoening in de hersenen gehad. Deze aangedane hersenen reageren anders op hun omgeving dan voorheen. De informatie- of prikkelverwerking in hun brein is gewijzigd.

Cliënten ervaren de wereld ineens heel anders. Emoties spelen een grotere rol want de hersenen functioneren voornamelijk nog intuïtief. Ontbreekt een gunstige omgeving of bejegening, is ‘probleemgedrag’ het gevolg. Daarmee geven ze aan dat ze iets anders nodig hebben. Hoe of wat, download hieronder de folder voor het cursusaanbod.

BreinPlaats-Peter Peltzer-Cursus

Scholing:
Omgaan met dementie en niet begrepen (probleem) gedrag volgens de Brein Omgeving Methodiek ™

Breincollectief

Aanbod scholing

Via begrip weer grip krijgen

Om het juiste te kunnen bieden aan uw cliënten, heeft u achtergrondkennis nodig. Kennis over de werking van de hersenen en de uitwerking in het dagelijks leven. Alleen via begrip krijgt u namelijk weer grip op de situatie: als u begrijpt wat uw cliënt indirect communiceert, weet u ook waar u de oplossing kunt vinden.